:KL-Ipoh-Penang:

Emm..

Malam ni bermulalah episod aku berangkat pulang ke Penang.. Yehoo..

Memandangkan esok adalah hari Krismas iaitu perayaan org kristian. Sepeti yg telah dijangka pasti jln sesak.

So jalan terbaik aku kena balik lepas maghrib or isya’. Walaupun badan terasa letih dan mengantuk tp ku pastikan dpt rehat yg secukupnya.

So malam ini aku, anak saudara & adik perempuan akan pulang bersama2 so takdela terasa sunyi drive sorang2. Hari ini pun jalan dh sesak dgn kenderaan mungkin ramai warga kota pulang beraya ke kampung halaman masing2 seawal yg boleh bg mengelakkan kesesakan.

Aku harap perjalananku selamat  ke tempat yg hendak dituju. Sudah lama aku tk jumpa my baby boy.. asyik memanggil namaku shj.. sian dia. rindu sgt dia kt ayah dia ni. Walaupun perjalanan agak jauh so aku kena berhati2 semasa memandu ye la keadaan diluar pun mendung semacam je. Kebiasaannya kalau hujan jalan pasti sesak tak tahu kenapa ini mungkin pemandu kenderaan lebih berhati-hati semasa memandu.

oh… harap tk hujanla. Ceritanya begini aku kena bertolak awal dr rumah ke ipoh terlebih dahulu so kena dropkan adik perempuan aku kt simpang pulai maybe then aku akan terus ke penang maybe dlm pukul 2.00 am baru sampai itupun kalau jln tk jamed.  kemudian keesokan paginya aku kena bertolak semula ke ipoh bersama anak & isteriku kerana ada majlis pertunangan sepupu aku di Bukit Tambun & harap majlis tersebut berjalan dgn lancar.

Majlis tersebut dihadiri oleh adik beradik sebelah ayah & adik beradik aku sekali. yang nak bertunang ni ialah anak sulung makcik aku..

Selesai sahaja majlis tersebut aku akan berangkat pulang ke bangi.

 

P/s:

Berhati-hati dijalan raya & Drive Safely..

Leave a Reply

