+hujan+

Ini bukan cerita pasal kumpulan hujan.. tp mengenai hujan sewaktu aku hendak ke tempat kerja..

bangun seawal jam 5.50pg, so selepas solat subuh aku terus mandi & bersiap untuk ke tempat kerja. Kebiasaannya waktu cuti sekolah ni paling lewat pun dlm kul 6.45pagi  baru gerak & kalau kebiasaannya 6.30pg dh gerak takut jalan di penuhi dgn kenderaan..

Jam 7.00pg ( lewat plak keluar rumah hari ini.. mungkin aku duk sorang kot. ye la bini  & anak balik kampung ).

Keluar rumah je gelap lagi cuaca. so aku ingatkan waktu salah. so tgk balik waktu betul dh. Anyway aku pun gerakla dgn motor lepas tol je hujan dgn tiba2 turun dgn lebatnya.. mak aaii tk payah ckp la lebat-selebat-lebatnya.. tp sekejap je ada la dlm 5 minit.. lepas tu  berenti kejap.. dan hujan semula bila sampai persimpangan nk ke putrajaya. tp redah je la.. kebetulan aku dh pakai baju & seluar hujan dh.. so kira bernasib baik gaksla. so aku nekad teruskan perjalanan ke tempat kerja nak patah balik bunag masa plak. ye la jalan highway mana boleh u-turn.. hehe..

Tapi alhamdulilah sampai gaks aku ngan selamat di tempat kerja. tp basah kuyup gaks walaupun pakai baju hujan.. so cadang kena beli baju baru yang tak serap basah..

Moral Of the story..

kalau hujan kena bawak kereta..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: